lørdag den 22. december 2012

En heldig sild...

En heldig sild og mormors bedste sildesalat

Lige siden jeg var helt lille, har jeg elsket når min mor lavede denne sildesalat. Lad det være sagt, jeg kan rigtig godt lide sild og især den krydrede. Sildesalaten er lidt en kombination af det gode, der hører til silden ved julefrokosten - nå ja undtagen snapsen. Den kommer ved siden af.
Sildesalaten er god at tage med til julefrokost - eller bare når lige har lyst til sild.
Hvis du vil læse om, hvilke sild der er gode, så klik her

julefrokost_sild















Jeg har brugt:
1 dl god majonaise (tilsæt evt et par skefulde syrnet fløde ell. lignende, men pas på den ikke bliver for tynd)
1 tsk karry
2 hårdkogte, hakkede æg
1 lille finthakket rødløg
3-4 kryddersild eller alm. marinerede sild, skåret i små bidder
salt/peber.

Evt lidt æbletern til pynt, eller kom dem i. Det giver den lidt fede smag lidt friskhed:)

Nydes på et godt stykke rugbrød. 

Bon Appetit

Ingen kommentarer:

Send en kommentar